تاریخچه بیمارستان

بیمارستان فوق تخصصی کسری

در سال 1347 تا 1353 آقای دكتر احمد علیزاده خوئی متخصص بیهوشی كه پزشك وارسته و دانشمند بود با گردهمایی افراد فرهیخته ای چون پروفسور عدل، دكتر حمیدیه،‌دكتر مولوی، دكتر خلیلی و دكتر شكیبا، زمینی به مساحت 3040متر مربع كه در تپّه های عباس آباد واقع شده بود و در حاشیه تهران قرار داشت با نیت ایجاد یك بیمارستان مجهّز خصوصی نمونه خریداری نمودند. با این هدف ارزنده انسانی و اجتماعی و با ایمانی راسخ و تصمیمی پابرجا،‌ همزمان با رویش گلهای بهاری اولین كلنگ بیمارستان در روز تولد مولای متقیان به زمین زده شد.

با ایجاد تغییراتی چند در هیئت مدیره، آقای دکتر میراحمدی به عنوان مدیرعامل برگزیده و دوران جدید ادامه ساخت بیمارستان آغاز شد.

بعد ار آن با گرویدن عده ای دیگر از متخصصان به جمع سهامداران و نیز تغییر مدیریت، هیئت مدیره جدید آقای دکتر سیدعلی میر مظفری را به عنوان مدیر عامل جدید انتخاب کرد.

History-Img
History-Img1

با انتخاب ایشان عملیات ساخت و ساز ادامه یافت و تصمیمات جدیدی اتخاذ گردید. تصمیم به عدم فروش ساختمان و افزایش طبقات از 9 به 12 و افزایش تخت ها از 200 به 300 تخت.

پس از تکمیل کارهای ساختمانی سر انجام بیمارستان در شانزدهم فروردین 1379 به بهره برداری رسید و در ساعت 9:30 صبح اولین نوزاد توسط آقای دکتر مجردی متولد گردید.

بیمارستان كسری شامل بخش های 1- بخش اورژانس 2- بخش مراقبتهای ویژه قلبی(CCU)3- بخش مراقبتهای ویژه(ICU- G , ICU-OH) 4- بخش قلب – بخش داخلی- بخش جراحی – بخش اطفال- زنان و زایمان و نوزادان می باشد و سایر بخشها (بخش POST CATH - بخش مراقبتهای ویژه نوزادان NICU- بخش آنژیوگرافی(كاتتریسم)– بخش مراقبتهای ویژه كودكان – PICUبخش پزشكی هسته ای – بخش پرتونگاری- بخش سنگ شكن- بخش همودیالیز- كلینیك شنوائی سنجی و سمعك- كلینیك لیزر و كاشت مو) در طی چند سال بعد راه اندازی گردید.

هیئت مدیره جدید در تاریخ 31 خرداد 1382 آقای دکتر ناصر صادقیان را به عنوان مدیر عامل جدید برگزید که اقداماتی نظیر پی گیری اقدامات مربوط به انتقال قطعی زمین مجاور و اخذ اسناد مالکیت مربوطه، اخذ پروانه 750 متر بنا در طرح توسعه بیمارستان و ساخت آن در ضلع جنوبی ساختمان در زمین اصلی بیمارستان و تجهیز و راه اندازی آن و گسترش بیشتر بیممارستان با خرید آپارتمان های همجوار از جمله اقدامات ایشان برای بیمارستان بود.

پس از ایشان، آقای دکتر قاسم روح الهی از سال 88 به عنوان مدیرعامل جدید برگزیده شد که در این دوره مدیریت اقدامات جدیدی نظیر خرید دو واحد آپارتمان، تصویب خرید MRI و سی تی اسکن پیشرفته، پی گیری ساخت زمین شرقی، تغییر مکان پست برق و اضافه شدن فضای پست قبلی به فضای اورژانس، احداث و خرید دستگاه امحاء زباله، بازسازی درمانگاه شیمی درمانی، شروع بازسازی کلی بخش ها، طرح تعویض بخش ICU، احداث بخش دیالیز و ICU جدید و بازسازی ساختمان آفرین از جمله اقدامات ایشان می باشد.

آقای دکتر سید فرزاد اکابری ، مدیرعامل پیشین بیمارستان نیز در دوره مدیریت خود ، اقدامات شایانی انجام داده که از آن میان به بازسازی بخش های شش، هشت و افتتاح درمانگاه بخش شرقی اشاره کرد. همچنین در این دوره لابی بیمارستان نیز از پروژه های بازسازی بود که به مرحله افتتاح رسید.

در حال حاضر دکتر حمید عطاریان طی اولین مصوبه هیات مدیره جدید در تاریخ 4 شهریور ماه 1401 ، به عنوان مدیرعامل بیمارستان فوق تخصصی کسری به مدت دو سال انتخاب شدند. برای ایشان آرزوی تندرستی و موفقیت داریم.